ШИНИ З ТЕХНОЛОГІЄЮ RUNFLAT: інтерв’ю з Тімо Айзеном

Технологія Run-flat (шини з безпечними характеристиками) знову набирає популярності. Хоча кілька років тому ран-флет, здавалося, зазнавали невеликі труднощі, зараз такий ринок нестримно зростає. У інтерв'ю з менеджером з продажу в «Wheels» і менеджером по роботі з ключовими клієнтами в «Делтіком» Тімо Айзеном ми поговорили про плюси і мінуси шин з ран-флет технологіями, їх ціни і безпеку. До того ж, ми обговорили суть run-flat технології і те, на що потрібно звернути увагу під час підбору подібних шин.

SHINY.COM.UA: Добридень, Тімо!

Тімо Айзен: Привіт, Тетяно!

SHINY.COM.UA: Всім відомо, що шина грає особливо важливу роль в управлінні і безпеці. Існує багато нових технологій, які підвищують безпеку водіння. Одна з цих технологій - Run-flat або Run On Flat. Що таке шини ран-флет і який принцип їх роботи?

Тімо Айзен: Шини Run-flat як і раніше придатні для експлуатації навіть тоді, коли тиск повітря усередині шини падає, принаймні, на певну відстань і на низькій швидкості. Через значно посилені бічні стінки шини можуть переносити вагу автомобіля без повітря. Спеціально спроектовані шинні ран-флет також запобігають виходу шини з диску. Отже, принцип заснований на посиленій боковині шини. Це запобігає затисканню шини між дорогою і диском, а також прослизанню шини в диску.Ось що таке шина Run-flat і як вона працює.

SHINY.COM.UA: На мій погляд, це досить цікава технологія. Як можна розпізнати шину з Run-flat?

Тімо Айзен: Кожна шина має відповідне маркування на бічній стінці з вказівкою розміру, виробника, моделі, DOT і інших деталей шини. В шин Run-flat є ще одне спеціальне маркування. Проте це залежить від виробника шини. Етикетки можуть бути, наприклад, ROF, RFT, EMT, RCS, SSR, ZP для нульового тиску або DSST. Або просто «RUNFLAT». Але на боковині шини завжди є спеціальна відмітка.


 Timo Eisen

SHINY.COM.UA: Спасибі! А як щодо покупки? Чи потрібно вам дивитися на шину, щоб побачити, чи є у неї технологія RUNFLAT?

Тімо Айзен: Ні, звичайно, якщо ви шукаєте таку шину, вам потрібно перевірити боковину шини, щоб переконатися, що це шина з пробігом. Це вказує на ідентифікатори виробника. Маркування виробника входить в наш інтернет-магазин, наприклад, якщо ви шукаєте відповідну шину. Це означає, наприклад, що ви можете відфільтрувати певні марки шин з подібними характеристиками і отримати там онлайн саме ці ідентифікатори, які потім можна знайти на шині.

SHINY.COM.UA: І в чому переваги і недоліки шин Run-flat?

Тімо Айзен: Найбільша перевага - це, безумовно, безпека. Навіть при різкому падінні тиску або під час поступової втрати тиску можна безпечно продовжувати рух на машині, оскільки ви можете управляти автомобілем. З іншого боку, раптова втрата тиску, класичний прокол – небезпечні для життя і негативно впливають на водіїв, особливо на шосе з високими швидкостями. Звичайні шини відрізняються від шин ран-флет, оскільки ви зможете продовжувати рух із звичайним пошкодженням шини. Інакше потрібна заміна коліс в небезпечних для життя місцях, наприклад, на узбіччі шосе, на сільських дорогах або в довгих тунелях. Іншою важливою перевагою є комфорт. В разі пошкодження вам не потрібно самостійно міняти колесо або на відправлятись на СТО, ви, як правило, можете безпосередньо зв'язатися з дилером через велике розмаїття шин ран-флет.

При використанні шин Run-flat вам не потрібно возити запасні колеса, що, у свою чергу, збільшує об'єм місткості на 80 літрів. Іншою перевагою є те, що вага запасного колеса сходить нанівець, і тому зберігаються енергія і паливо. Але переваги поєднуються з недоліками. Їх можна побачити в ціні. Шини Run-flat дорожчі за звичайні шини. Вага шини ран-флет також трохи вище, що обумовлене конструкцією її ходової поверхні. Більше ваги завжди означає витрата енергії, що спричиняє за собою невелику додаткову витрату палива. Проте на нинішньому етапі розвитку вони в деякій мірі знаходяться на рівні звичайних шин.

SHINY.COM.UA: Чудово, дякую! Однією з головних переваг шин ран-флет є те, що ви як і раніше мобільні в разі пошкодження. Як далеко і як швидко ви можете їздити з пошкодженою шиною?

Тімо Айзен: Діапазон і швидкість, звичайно, обмежені, тому що в разі пошкодження шина розряджається. Відомі виробники вказують швидкість до 80 км / год, а також близько 80 км в пошкодженому стані. Проте вищі швидкості або довші дистанції не рекомендуються. Якщо транспортний засіб оснащений шинами з подібним колесом на заводі, ви знайдете конкретні аварійні відстані і швидкості в керівництві з експлуатації автомобіля.

SHINY.COM.UA: У шин Run-flat також є так звана технологія економії палива?

Тімо Айзен: шина Run-flat, звичайно, економить вагу запасної шини, але вона також вимагає трохи більше енергії, тому що шина Run-flat важча за звичайні шини. Я б сказав, що трохи переважує. Шина з економією палива, а саме шина з низьким опором коченню, не є автоматично еквівалентною шині ран-флет. Проте технологія економії палива і властивості аварійного запуску не є взаємовиключними.

SHINY.COM.UA: Які бренди пропонують технологію Run-flat?

Тімо Айзен: На сьогодні існує широке поєднання брендів в різних цінових сегментах. Деякі з цих виробників – Bridgestone, Michelin, Continental, Goodyear, Dunlop, Pirelli, а також Falcons, Nokian, Kumho, Hankook, Nexen, Yokohama та інші. Сьогодні існує безліч брендів, доступних в різних розмірах.

SHINY.COM.UA: І чи залежить ціна від бренду?

Тімо Айзен: З точки зору цін, потрібно сказати, що шина з ран-флет дорожче за звичайну шину через спеціальний дизайн і технологію. Градації усередині брендів як і зі звичайними покришками, тому, наприклад, шини Michelin будуть значно дорожчі ніж Hankook.

Ширина: Висота: Діаметр:
Індекс швидкості:

SHINY.COM.UA: Я це розумію. А чи можна використовувати шини Run-flat на всіх автомобілях?

Тімо Айзен: використання шин ран-флет завжди рекомендується для автомобілів, оснащених такими шинами. У цих транспортних засобах сили, що діють на підвіску, приймаються більш жорсткими бічними стінками шини. Крім того, автомобіль потребує контролю тиску в шинах ран-флет. Дуже важливо, щоб водій помічав, коли шина втрачає тиск. Тому контроль тиску в шинах є обов’язковим. Отже, ран-флет зазвичай рекомендуються на транспортні засоби, що мають таке устаткування, починаючи з виробництва на заводі або на транспортних засобах, які можуть бути додатково обладнані.

SHINY.COM.UA: Чи можна використовувати шини з ран-флет на «нормальному» диску?

Тімо Айзен: Так, це можливо. Але існує ризик того, що шина з ран-флет зістрибуватиме з диска, коли відбудеться втрата тиску. Це може статися в екстремальній ситуації, наприклад, при різкому повороті або в час під час маневру, коли шина порожня. Тут перевага полягає в так званих Extended Hump колесах. Ці диски мають технічну назву Eh2 або Eh2 +. Через особливу форму цих колісних дисків забезпечується вища стабільність і безпека шини, і унеможливлюється зрив шини з диска. Проте це не вимога. Вам не обов'язково потрібний відповідний диск ран-флет, і, отже, вам не обов'язково використовувати шини ран-флет для диска з Run-flat. Можна міксувати.

SHINY.COM.UA: BMW відіграє новаторську роль в шинах Run-flat і оснащує декілька моделей цією технологією в стандартній комплектації. Запускаються ран-флет шини, обов'язкові для будь-яких моделей BMW?

Тімо Айзен: Хоча BMW вважається піонером в цій технології, використання цієї системи шин не є обов'язковим. Слід, проте, відзначити, що в цих автомобілів зазвичай немає комплекту пробою або запасного колеса на транспортному засобі. Тобто, якщо авто спроектоване виробником для використання шин ран-флет, і ви замінюєте ці Run-flat на звичайні шини, ви повинні знати, що мобільності в разі пошкодження залежно від транспортного засобу може більше не бути. Навіть якщо ви пізніше оснастите автомобіль іншим набором, ви повинні пам'ятати, що купуєте ці ресурси і вирішуєте, чи досить для них простору для зберігання.

SHINY.COM.UA: Добре, дякую. Я хотіла б трохи розповісти про збірку шин. Де змонтувати шини Run-flat, і чи можливо це зробити самостійно?

Тімо Айзен: шини Run-flat завжди повинні встановлюватися кваліфікованим дилером. Є так звані дилери WDK (торгівельна асоціація німецької гумової промисловості). Такі документи сертифікатів є стандартом якості відносно навчання монтажників і складальних машин. Клієнт, який цікавиться шинами, може швидко і легко вибрати спеціалізованого дилера зі свого району серед більш ніж 10 000 складальних компаній, наприклад  www.shiny.com.ua Самостійно виконувати збірку зазвичай не рекомендується, оскільки шини вимагають спеціальної збірки і можуть бути легко пошкоджені, що значно збільшує ризик нещасних випадків.

SHINY.COM.UA: І що слід враховувати при заміні шин? Ви сказали, що важливі кваліфіковані дилери?

Тімо Айзен: Збірці шин ран-флет завжди навчають, а в подальшому збірка не є складною і дорогою. Проте неспеціалізована людина з невідповідним устаткуванням може зіпсувати борт шини, що може стати критичним, як тільки шина нагріється або отримає сильний стрес. Шини Run-flat повинні замінюватися спеціалізованими дилерами.

SHINY.COM.UA: Добре, зрозуміло. Дуже дякую. Не могли б ви розповісти, чи можна залатати таку шину?

Тімо Айзен: Це дуже цікаве питання. Виробники не рекомендують або навіть відмовляються виправляти шини ран-флет. Тобто, шина з проколом, пошкодженням або чимось ще не ремонтується, а замінюється. Це пов'язано з конструкцією і спеціальною боковиною шини.

SHINY.COM.UA: А як щодо run-flat і TPMS?

Тімо Айзен: TPMS означає систему контролю тиску в шинах. Шина ран-флет не обов'язково показує втрату тиску в порівнянні зі звичайною шиною. Шина з ран-флет з втратою тиску відчувається при русі. Це небезпечно, тому що тоді ви вже в разі пошкодження і не можете дотримуватись обмежень виробника шин з точки зору швидкості і залишкового пробігу шини. Ось чому важливо, щоб автомобілі з шинами ран-флет мали відповідну систему контролю тиску в шинах. Для автомобілів, призначених для комплектації на заводі, ці системи контролю тиску в шинах завжди знаходяться на самому транспортному засобі.

SHINY.COM.UA: Добре. Це все. Дуже дякую за вашу допомогу.

Підпишіться на нашу розсилку

Відповідь на: {{replyComment.author}}
Всі поля є обов'язковими
Коментар успішно надіслано

Догори