Забуте мистецтво гоління шин

Що-що? Так, гоління шин. Ми пробачимо вас, якщо ви не знайомі з цим поняттям, адже це мистецтво стало менш популярним і менш необхідним тоді, коли радіальна шина обігнала ринок в 60-х і 70-х роках. До цього виробництво шин було не дуже точним, і насправді нові шини з додатковим протектором були далекі від ідеалу, тому виробник потребував гоління технічних волосків, що робило їх кращими. Отже, після того, як популярність радіальної шини спричинила за собою успіх у виробництві покришок, машини для гоління шин і хлопці, які його виробляли, почали зникати.

Але гоління все ще використовується. Скажімо, у вас є повнопривідний автомобіль, який мав повний набір свіжої гуми десять тисяч миль тому, і раптово вам знадобиться нова шина в результаті невдачі. Невідповідний набір шин може змусити сучасну чотирьох- або повнопривідну систему постійно працювати для управління крутним моментом, що призведе до надмірного напруження і зносу компонентів. Щоб запобігти цій проблемі, ви можете замінити всі чотири шини або замінити тільки одну і поголити до діаметра трьох зношених ступень. Очевидно, що другий варіант заощадить вам багато грошей.

Звичайно, є такі з нас, включаючи мене, які беруть набір абсолютно нових шин і виривають верхній шар протектора в ім'я зчеплення. На гоночній трасі підвищене зчеплення означає підвищену швидкість, тому таке жертвоприношення гумовим богам варте того. У той час як протектори на вуличних шинах служать каналом для відводу води і уникнення гідропланування, вони не зроблять ніяких послуг машині на сухому автокросі, кільцевій дорозі або дорожній трасі. Гладка шина забезпечує велику площу для зчеплення на сухому асфальті, і саме тому ви бачите гоночні машини з плавними і гладкими шинами. Наприклад, в серії Spec Miata гонщики можуть використовувати Toyo Proxes RA1, які оснащені протектором з максимальною глибиною, мають дозвіл для використання на вулицях, радіальний тип конструкції, виконані з каучуку. Вони забезпечують чудове зчеплення як з сухими, так і з мокрими дорогами, але при цьому буде ще більше тяги, якщо ви збриєте протектори. В якості додаткового переваги, гоління також збільшує термін служби шини, усуваючи ймовірність появи бульбашок, що може статися, коли шина з повним протектором витримує високі температури дорожнього покриття.

Ширина: Висота: Діаметр:
Індекс швидкості:

Ось чому варто було б знайти бритву для шин, але, на жаль, вам було б складно знайти більше пари хлопців в кожному місті, які змогли б виконати це завдання. Так, в Мічигані, недалеко від Мотор-Сіті, є тільки один магазин. Ніл в «Клайн-роуд» Роджера в Мейсоні, штат Мічиган, вже майже 30 років спокійно голить шини. Щоб дізнатися більше про цей процес, я супроводжував його під час підготовки гуми для мого гоночного автомобіля Spec Miata.

Нові RA1 мають глибину протектора 8/32 дюйма. Я вирішив, що шини необхідно поголити до 4/32, що просто усуне бічні прорізи. Це загальна глибина для бюджетних гонщиків, хоча деякі з них з більшими банківськими вкладеннями можуть зменшити показники до 3/32 або навіть 2/32, щоб стати ще більш «липкими» ціною довговічності.

Після установки шини на машині Ніл починає обертати її. Різка здійснюється круговим обертовим лезом, яке регулюється збоку, ззаду і спереду. Він занурює лезо в шину, і тонкі смужки гуми починають помітно лущитися. Використовуючи обидві руки для переміщення леза так само, як і токарний фахівець, Ніл робить проходи між 1/4 і 3/8 дюймами в ширину, в залежності від того, скільки в кінцевому підсумку повинно бути видалено. Розмір і кут розрізу можна налаштувати в залежності від типу автомобіля та шини. Досвід дозволяє хорошому різакові розвинути чутливу руку, дозволяючи відчувати, коли інструмент зношується і потребує заміни. Як ви розумієте, отримання розрізу - це не швидкий процес, і різка кожної шини займає не менше 20 хвилин.

Коли все буде сказано і зроблено, ви отримаєте велику купу свіжовиголених гумових клаптиків і набір шин, готових вирушити на трек. Коли Ніл подивився на відходи гуми, то сказав: «Доказ прямо тут. Якщо ви хочете їздити швидко, ви повинні витратити гроші».

Підпишіться на нашу розсилку

Відповідь на: {{replyComment.author}}
Всі поля є обов'язковими
Коментар успішно надіслано

Догори